• Flaske med "Den første olje" -  råolje fra det som skulle bli Ekofiskfeltet, skal stilles ut på Norsk Oljemuseum i Stavanger.
Anledningen er TV-opptak til NRK-programmet "Norsk Attraksjon" som ble vist på TV i september 2009.
Som seg hør og bør skal en utstillingsåpning feires på behørig vis, og i beste Linda Eide stil skåles det i brus (eplecider) av beste kvalitet.
Fra venstre ses Svein Terje P. Førland fra Norsk Oljemuseum, Kristin Helgeland Hauge ordner med lydutstyr, mens direktør ved Norsk Oljemuseum, Finn E. Krogh får siste instrukser fra programleder Linda Eide før han skal holde utstillingens arrangerte "åpningstale".
    Photo: Norsk Oljemuseum (Opphavsrett)

Flaske med "Den første olje" - råolje fra det som skulle bli Ekofiskfeltet, skal stilles ut på Norsk Oljemuseum i Stavanger. Anledningen er TV-opptak til NRK-programmet "Norsk Att...