• Her ser vi toppen av de fire betongskaftene som utgjør den øverste delen av understellet til Statfjord C. Betongunderstellet er senket ned slik at toppdekket kan slepes på plass. Når dekket sitter der det skal, blir ballastvannet pumpet ut av betongunderstellet slik at skaftene hever seg og løfter opp dekket.

Her skal dekket sleps over betongsøylene. Sammenkoblingen fant sted i Vats i februar 1984.
    Photo: Berge, Leif / Norsk Oljemuseum

Her ser vi toppen av de fire betongskaftene som utgjør den øverste delen av understellet til Statfjord C. Betongunderstellet er senket ned slik at toppdekket kan slepes på plass. N...