• Dekksrammen til Statfjord B bestod av hule stålbjelker. Her har de plassert rammen oppå  de fastmonterte betongsøylene utenfor Rosenberg.

Dekksrammen, eller bærestrukturen for dekket var 55 meter bred og 114 meter lang. Inni selve rammen ble det plassert 24 moduler. Oppå dette var det en hel etasje med moduler, og oppå her igjen, en full etasje med 21 moduler. Hver av de tre etasjene over betongskaftene ville ha en høyde på 14 meter.
    Photo: Norsk Oljemuseum

Dekksrammen til Statfjord B bestod av hule stålbjelker. Her har de plassert rammen oppå de fastmonterte betongsøylene utenfor Rosenberg. Dekksrammen, eller bærestrukturen for de...