• Three-X Drass 1 500 ft Saturation Diving system.
Montering av dykkerutstyret på Deep Sea Saga.  Det lille kontrollhuset er for transporten av dykkerklokken. Det større kontrollhuset er for selve dykkingen, dykkerklokken og alle trykkamrene.
3X dykkerne opplevde "Blow out" på Deep Sea Saga. Det tok fyr i derricken, og mannskapene ble evakuert.  Det foregikk heldigvis ikke dykking for anledningen. Brannen ble slukket raskt, da det var en begrenset gasslomme som forårsaket utblåsningen.

Det ble senere bygge "tak" over mye av systemet fordi det kom så mye "mud" ned fra "drillfloor". Det var etsende saker, og svært skadelig for folk og utstyr.
    Photo: Norsk Oljemuseum (Opphavsrett)

Three-X Drass 1 500 ft Saturation Diving system. Montering av dykkerutstyret på Deep Sea Saga. Det lille kontrollhuset er for transporten av dykkerklokken. Det større kontrollhuse...

2 comments

• Vi måtte seinere bygge "tak" over mye av systemet fordi det kom så mye "mud" ned fra "drillfloor". Det var etsende saker, og svært skadelig.
  • 3X dykkerne opplevde "Blow out" på Deep Sea Saga. Det tok fyr i derricken, og mannskapene ble evakuert. Vi dykket heldigvis ikke for anledningen. Brannen slukket raskt, da det var en begrenset gasslomme som forårsaket utblåsningen.