• HORBs buss X-46 på Trengsel bro, med vann og fjell i bakgrunnen.
    Photo: Ukjent fotograf / Sør-Troms Museum (Opphavsrett)

HORBs buss X-46 på Trengsel bro, med vann og fjell i bakgrunnen.

4 comments

• Harstad Oppland Rutebil kjøpte en slik buss i 1969, en Scania CR110. Dette var en ganske nyutviklet bybuss fra Scania som var lite brukt utenfor storbyene. Bildet kan derfor tidligst være fra 1969.
  • Takk for opplysningen, jeg har justert dateringen av bildet ett tiår fremover. Mvh Sør-Troms Museum
  • Hei. Denne brua som bussen står på er jeg nesten 100% sikker på er Trengsel bru over Nordfjorden i Sørfold, litt nord for Fauske. Den er en del av dagens E6.

Dere kan søke og se bilder av den på Google. Det er så spesielt ett område, så derfor mener jeg at jeg kjenner igjen det fra denne plassen.

Håper dette hjelper dere litt på vei til å stedfeste bildet.

• Takk for stedfestingen! Jeg har oppdatert fotoregistreringen. Mvh Sør-Troms Museum