• «Klassifikationskomitéen» for norsk tømmerfløting fotografert under ei befaring i Skiensvassdraget i 1911. Fotografiet viser åtte menn, samlet på benker rundt et bål, hvor de koker seg kaffe.  Vi ser også at de har hatt med seg ei sponkorg med ølflasker.  Karene er fra venstre kontorsjed Edward Johansen fra papirfabrikken Union Co., disponent Bernhard Magnus Kopperud, som var styreleder for Kristiania Tømmerdirektion, skogeier Olav Sjølie fra Åmot i Hedmark, trelasthandler Johan H. Wiese, som var styreleder i Fredrikstad Tømmerdirektion, konsul og fabrikkeier Hans Blom Peterson, som var styreleder i Moss tømmerdirektion, skogeier Amund Bredesen Opset, som var styreleder i Glommen skogeierforening, ingeniør Emil Aubert, som var direktør i Skiensvassdragets Fellesfløtningsforening, og disponent Halfdan Mathiesen fra Lillestrøm Cellulosefabrik.  Bildet inngår i en serie som er tatt ved Fulldøla, et sideløp til Tinnåa i nåværende Notodden kommune.  Emil Aubert var leder i Skiensvassdragets Fellesfløtningsforening, og antakelig vert under denne ekskursjonen, som samlet aktører fra fløtinga i flere vassdrag.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«Klassifikationskomitéen» for norsk tømmerfløting fotografert under ei befaring i Skiensvassdraget i 1911. Fotografiet viser åtte menn, samlet på benker rundt et bål, hvor de koker...