• Drammenselva, ovenfor Geithus bru på Modum i Buskerud.  Fotografiet er tatt ved sjeldent lav vannstand 21. oktober 1945. Bildet er tatt mot et stilleflytende elveparti, med Monsrudholmene til venstre side og Skredsviklandet på høyre side.  Her ser vi også hvordan fløterne har lagt ei dobbelt lense, som her er delvis tørrlagt, for å forebygge at løstømmer fra Bergsjø ble liggende igjen på land etter flomperioder.  I bakgrunnen ruver Glomsrudkollen mot himmelen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Drammenselva, ovenfor Geithus bru på Modum i Buskerud. Fotografiet er tatt ved sjeldent lav vannstand 21. oktober 1945. Bildet er tatt mot et stilleflytende elveparti, med Monsrud...