• Avlessing fra jernbanevogn under kranbanen mellom Bergsjø i Drammenselva og Geithus Bruk på Modum i Buskerud.  Bildet er tatt ovenfra, ned mot ei jernbanevogn med ubarket grantømmer.  En mann oppå tømmerlasset var i ferd med å slå vaiere rundt tømmerlasset.  Disse varierne skulle festes i kroker på undersida av en kraftig H-bjelke av stål.  Oppå bjelkens endestykker er det trinser med vaierforbindelse til en motor øverst i kranhuset.  Lasset skal løftes og kjøres til nedleggsbordet ved gavlenden av fabrikkhallen.  På det stedet der dette fotografiet ble tatt var sidesporet fra Geithus stasjon på Randsfjordbanen dobbeltsporet.
    Photo: Svendsen, Arne / Anno Norsk skogmuseum

Avlessing fra jernbanevogn under kranbanen mellom Bergsjø i Drammenselva og Geithus Bruk på Modum i Buskerud. Bildet er tatt ovenfra, ned mot ei jernbanevogn med ubarket grantømme...