• Trygve Løvseth skal flette en neverkurv med såkalt skråflettingsteknikk. To remser mitt på en side brettes opp og over hverandre i 45 graders vinkel slik at det dannes et hjørne. (Hjørnene i skråflettede kurver ligger mitt på bunnens sider, og ikke i hjørnene som på rettflettede kurver). Neverremsene på hver side av mittsideremsene flettes inn i remsene på de oppbrettede hjørnene. De andre hjørnene flettes på samme måte. Treklyper brukes for å holde neverremsene på plass.
Fotografiet inngår i en serie med nummer SJF-F. 003071-SJF-F. 003328.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Trygve Løvseth skal flette en neverkurv med såkalt skråflettingsteknikk. To remser mitt på en side brettes opp og over hverandre i 45 graders vinkel slik at det dannes et hjørne. (...