• Bygninger på Rogaland Skogselskaps planteskole på Gruda i Klepp kommune.  Fotografiet er tatt fra et felt med plantesenger mot et steingjerde og noen allétrær (antakelig) mot en veg.  Bak vegen og de nevnte trærne ligger to hus, et våningshus og en driftsbygning.  Våningshuset er oppført i halvannen etasje, med en ark sentralt på den ene sideflata av saltaket.  Under arken er det bygd et lite vindfang foran hoveddøra.  Huset har horisontal panel som er kvitmalt nederst, og som har en noe mørkere farge på den øverste halvetasjen.  Til høyre for våningshuset, noe mer skjult av trær ligger en driftsbygning med teglsteinsmurt sokkeletasje og overliggende volumer som er utført i bordkledd bindingsverk.  Også denne bygningen har saltak.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Bygninger på Rogaland Skogselskaps planteskole på Gruda i Klepp kommune. Fotografiet er tatt fra et felt med plantesenger mot et steingjerde og noen allétrær (antakelig) mot en ve...