• Fra sålinja ved Alstahaug planteskole sommeren 2008.  Fotografiet viser "fyllinga".  Torv lukres og blandes i etasjen over, kommer ned i en kanal mot pottebrettene, som fylles.  Så føres det mot såmaskinen, til høyre for dette bildeutsnittet (se SJF-F. 001747).  På vegen sopes overskytende vekstsubstrat vekk og ned i underliggende trakter.  Derfra føres det tilbake til loftsrommet, slik at det kan føres ned på sålinja en gang til.  Den grønne trommelen litt til høyre i for bildets midtpunkt trykker sammen torvblandinga litt ned i pottebrettene før såing.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Fra sålinja ved Alstahaug planteskole sommeren 2008. Fotografiet viser "fyllinga". Torv lukres og blandes i etasjen over, kommer ned i en kanal mot pottebrettene, som fylles. Så...