• Interiør fra A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  I 1937-38 ble papirmaskinen ved denne fabrikken fullstendig ombygd, særlig for å kunne kjøre maskinen med større driftshastigheter, slik at en kunne oppnå større produksjonsvolumer.  I den forbindelse la bedriften om fra dampdrift til elektrisk drift. Dette fotografiet skal være tatt i tredje ombyggingsfase, som ser ut til å ha omfattet en forlengelse av tørkepartiet. Fotografiet viser endepartiene på en del av tørkesylinderne.  Det er reist en stige mot maskinen.  I bakgrunnen til høyre henger en sylinder i taket, som antakelig etter hvert skal heises ned på maskinen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«Ombygningens 3dje del 1938 Maskinsalen 6/1-38»