• Interiør fra laboriatoriebygningen til A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Laboratoriet lå i et ombygd bryggerhus på Bergskaug, et gammelt gardstun som lå vis a vis fabrikken.  Fotografiet viser et rom med faspanelte vegger og tak, som er malt i lyse farger.  Langs veggen til høyre i bildet er det plassert en benk med skap og skuffer, og med diverse instrumenter på benkeplata.  Over benken henger det to lamper som skulle gi arbeidslys.  Til venstre i bildet står det et bord.  Også over bordet henger det ei lampe.

Laboratoriebygningens eksteriør er avbildet på SJF-F. 000617.  SJF-F. 000619 - SJF-F. 621 og SJF-F. 000623 viser andre deler av interøret i bygningen.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

«1936 Laboratoriet IV Klimarummet»