• Interiør fra laboriatoriebygningen til A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune).  Laboratoriet lå i et ombygd bryggerhus på Bergskaug, et gammelt gardstun som lå vis a vis fabrikken.  Fotografiet viser et rom med faspanelte vegger og tak, hvor det er plassert en arbeidsbenk med hyller, skap og skuffer foran et vindu.  Over benken henger også to lamper.  På benken står et mikroskop, ei skålvekt og en del annet laboratorieutstyr.  Over benken er det to hyller med kjemikalieglass.  På veggen til venstre henger det et par håndklær og et lite, kvitt skap, muligens et kjøleskap.

Laboratoriebygningens eksteriør er avbildet på SJF-F. 000617.  SJF-F. 000620 - SJF-F. 000623 viser andre deler av laboratorieinterøret.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"1936 Laboratoriet I"