• Fotografisk reproduksjon av avisutklipp med enspaltet oppslag under tittelen "Den nye bro åpnet idag!".  Oppslaget skal ha stått i Drammens Tidende fredag 21/8-1936, noe som framgår av en maskinskrevet tekst nederst på utklippet.  Teksten handler om den seks tonn tunge transformatoren A/S Buskerud Papirfabrikk hadde kjøpt fra Tyskland, og som var for tung til å kjøres over den gamle brua over Drammenselva.  Transporten måtte derfor skje over ei ny bru, som på det nevnte tidspunktet ennå ikke var offisielt åpnet.  Transporten av transformatoren over brua er avbildet på SJF-F. 000615.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"Den nye bro åpnet idag!"