• Interiøret i hollenderiet ved A/S Buskerud Papirfabrikk på Åssida i Drammen (den gang i Lier kommune) slik det så ut etter ombygging i 1936.  Fotografiet viser et rom i et industrilokale der det står to hollenderkar med diverste tilførselsrør på et golv som er fliselagt i sjakkbrettmønster.  Foran og over hollenderne er det en plattform med jernrekkverk og og en sideplattform med en slags beholder.  Disse plattformene er forankret i to betongsøyler og befinner seg cirka tre meter over det nevnte golvet.  Eksteriøret til det nye hollenderiet er avbildet på SJF-F. 000612.

Ombygginga i 1936-37 innebar at den dampmaskinbaserte drifta ble erstattet av elektromotorer.  Hollenderiet ble fra da av drevet ved hjelp av en 87 hestekrefters asynkronmotor.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

"1936 Hollenderi (innvendig)"