Innskr. på negativeske:"Hattrem bilutst.".
Hattrem på Torvet. Tror bilen er en Durant 1928. Se http://clubs.hemmings.com/clubsites/durant/index.html
i fotomenyen gå på Durant 1928 ...
Innskr. på negativeske:"Hattrem bilutst.".
Hattrem på Torvet. Tror bilen er en Durant 1928. Se http://clubs.hemmings.com/clubsites/durant/index.html
i fotomenyen gå på Durant 1928, se spesielt (litt forkortet tittel):M2 Wellner. Litt skrånende øvre del av radiatorkappa hvor logoen går litt ned, mønsteret i pansergjellene, bakre del av karosseriet - med dobbeltprofilen for som fortsetter horisontalt hele veien rundt, samtidig som avrunding bakkant nedre hjørne bakre sidevindu med parallell profil. Det som ikke stemmer, er mangel på listverk inne i radiatorkappa og støtfangeren. Men listverket kan jo være fjernet, og andre Durant hadde støtfanger med tilsvarende profilering, men med nedsvinget form midt på øvre støtfangerskinne - om jeg husker rett fra alle bildene. Men det kunne jo være flere varianter i produksjonen, og mulige tilpasninger til kundens ønske?
Tror ikke det var Star, for den var mindre (og ble muligens solgt her som Rugby på dette tidspunkt). Flint var større, med en karakteristisk, annen form på radiatorkappa.
Om FN på Wikipedia:
FN (Fabrique Nationale de Herstal) was a Belgian company established in 1899 to make arms and ammunition, and from 1901 to 1967 was also a motorcycle manufacturer. FN manufactured the world's first four cylinder motorcycle,[1] was famous for the use of shaft drive in all models from 1903 to 1923, achieved success in sprint and long distance motorcycle racing, and after 1945, also in motocross.[2]
Info: Ivar Stav (04.09.2009)
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».