• Skogstue (koie) i Svinsøy statsskog, Orkland, Sør-Trøndelag.  Bygningen er en laftet konstruksjon, med rektangulært grunnplan.  Bygningen er delt i to ved hjelp av en tverrvegg omtrent på midten.  I tillegg er det antakelig en innvendig lettvegg som deler fôrrommet i midten fra stallen til venstre. Det er inngangsdører både midt på langveggen og på gavlen.  Vinduene på den høyre halvdelen av koia (mannskapsrommet) er stengt med lemmer. Taket er torvtekt. I bakgrunnen forholdsvis gammel granskog.
    Photo: Støre, Hans Godtfred / Anno Norsk skogmuseum

Skogstue (koie) i Svinsøy statsskog, Orkland, Sør-Trøndelag. Bygningen er en laftet konstruksjon, med rektangulært grunnplan. Bygningen er delt i to ved hjelp av en tverrvegg omt...