• Femund hotell ved Femundsenden i Engerdal.  Strandparti med vier, lyng og gråstein i forgrunnen.  Stille vik med seilbåt og robåt foran hotellanlegget, som består av et toetasjes laftet våningshus, enetasjes drengestue og vognskjul, samt noe som later til å være en driftsbygning.  Lav furuskog til høyre bak hotellet.

En beskrivelse av eiendommen som er noenlunde samtidig med dette fotografiet finnes under fanen "Opplysninger".
    Photo: Ukjent / Anno Norsk skogmuseum

Femund hotell ved Femundsenden i Engerdal. Strandparti med vier, lyng og gråstein i forgrunnen. Stille vik med seilbåt og robåt foran hotellanlegget, som består av et toetasjes l...