• Helling i Skar statskog i Øyer med om lag 50 år gammel bestand av furu og gran.  Enkelte stubber på skogbotnen.  Bestandet skal være tynnet for første gang.  Den norske stat kjøpte Skarskogen i 1894, altså 14 år før dette fotografiet ble tatt.  Eiendommen ble seinere blant annet brukt som øvingsområde for skogbruksundervisningen ved Stor-Hove landbruksskole i nabokommunen Fåberg (seinere Lillehammer).  Litt informasjon om den statlige overtakelsen av denne eiendommen finnes under fanen «Opplysninger».
    Photo: Lie, Haakon / Anno Norsk skogmuseum

Helling i Skar statskog i Øyer med om lag 50 år gammel bestand av furu og gran. Enkelte stubber på skogbotnen. Bestandet skal være tynnet for første gang. Den norske stat kjøpte...