• Skoglandskap i Rør- og Langvatn statsskog i Namdalseid.  To ulike opptak fra samme skog.  Begge viser tett, fleraldrig granskog, tilsynelatende uten spor av hogst.  Derimot ligger det et vindfall på bakken på begge fotografiene.  Begge har også en menneskeskikkelse.  På det venstre opptaket er det nærmest bare en mørk, litt fjern skikkelse under ei gran.  På det høyre opptaket er det en mann som står ved en granlegg til venstre i forgrunnen.
    Photo: Ukjent / Anno Norsk skogmuseum
    Photo: Ukjent / Anno Norsk skogmuseum

"Fra Rør- og Langvatn statsskog i Namdalseid. Fra den fredede, ca. 35 mål store strekning på Dalkjønnakslen"