• Kirkested og prestegard i Sørfold i Nordland (Salten prosti).  Fotografiet er tatt fra sjøen mot land, der bratte, vegetasjonsfattige fjell rager mot himmelen,  På en flatere landbrem mellom fjellet og sjøen ligger den nevnte kirka og gardstunet på det som skal ha vært en prestegard.  Kirka er en trekonstruksjon med korsformet grunnplan, og med et lite tårn i krysningspunktet mellom de to møneretningene.  Eksteriøret tyder på at dette er en 1700-tallsbygning.  Fotografiet er tydeligvis tatt om våren, mens det ennå lå snø i skyggefulle revner i fjellet.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

Kirkested og prestegard i Sørfold i Nordland (Salten prosti). Fotografiet er tatt fra sjøen mot land, der bratte, vegetasjonsfattige fjell rager mot himmelen, På en flatere landb...