• Fra forstlig befaringsreise i Pasvikdalføret i mars 1921.  Fotografiet viser skogdirektør Henrik Jacob Ielstrup (til venstre) og skoginspektør ("i det Nordlandske"), Einar Emil Nilsen.  Begge er kledd for reise i et kaldt vinterklima, med skaller på beina og lange skinnkufter.  Bak karene skimtes tre båtformete pulker og fire kjørerein med seletøy.  Mennene og reinsdyra er samlet foran et bjørkesnar.  Bakenfor skimtes ei stor, snødekt flate, antaklig et islagt og snødekt vassdrag omgitt av lave, skogkledde åser.
    Photo: Ielstrup, Henrik Jacob / Anno Norsk skogmuseum

"Ved Nesheim skogvoktergård i Pasvikdalføret. Skogdirektør Ielstrup og skoginsp. Nilsen"