• Reknes sanatorium..Dette bildet er etter Anne Marie Hatle g.Mahle f.07.03.1889. Hun står i bakerste rekke til venstre, nr.5..Hun var ferdig sykepleier ca 1918. (hadde spanska på Nasjonalforeningens sykepleierskole, Vang på Hedemarken..Var første sykepleier i gamle Fræna, påkostet av Indre Fræna sykelpeieforening. Bildet er tatt på Reknes, hvor det var kurs. Søstre fra flere organisasjoner..Sjukehusmuseet har fått bildet av Anne Maries datter, sykepleier Åse Mahle g.Kyllo. Hun vet ikke når bildet er tatt men overlege Folkestad er der og hun kom til Reknes i 1923..Anne Marie var sykepleier Indre Fræna 1918-høsten 1924, da hun giftet seg. Senere bestyrte hun en tid aldersheimen på Tornes.
    Photo: Normann Haug / Romsdalsmuseet

Reknes sanatorium..Dette bildet er etter Anne Marie Hatle g.Mahle f.07.03.1889. Hun står i bakerste rekke til venstre, nr.5..Hun var ferdig sykepleier ca 1918. (hadde spanska på Na...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits