• "Kopi av kort".fra venstre: Brygge som senere ble Ullvarefabrikken. 2. Senere Karl Hansen. 3,4,5. Disse vites ikke noe om. 6. Her bygde Onsum et gangske stort hus som muligens ble drevet som hotell. Peder Setnes ble senere eier. 7. telegrafstasjonen. Senere eier Martiniussen, 8. Bak trørne skimtes Onsumgården. 9. Dette hus ble fra ca 1915 Festiviteten. 10,11,12, ukjent..(Se Bjørn Austigards "Røter" side 208-209)
    Photo: Knud Knudsen, Bergen / Romsdalsmuseet

"Kopi av kort".fra venstre: Brygge som senere ble Ullvarefabrikken. 2. Senere Karl Hansen. 3,4,5. Disse vites ikke noe om. 6. Her bygde Onsum et gangske stort hus som muligens ble ...