• Lys i Chateauet..Ved peisen i hallen finner vi en eiendommelig smijernslampett..Lampa har fire lyspunkt, og pæreholderne er kamuflert med papprør som etterligner vokslys..Smijernet gir umiddelbart assosiasjoner tilbake til middelalder og barokk. I huset er det flere tilsvarende smijernsdetaljer, både inne og ute. Lampetten er unik..Chateauet, i tilnærmet tysk nybarokk stil, var gjennomdesignet ned til minste detalj. Lampetten er tegnet og spesialprodusert til huset; vi har arkitektens tegninger i arkivet. .(Se Romsdalsmuseets årbok 2012)
    Photo: Johnny Bratseth / Romsdalsmuseet

Lys i Chateauet..Ved peisen i hallen finner vi en eiendommelig smijernslampett..Lampa har fire lyspunkt, og pæreholderne er kamuflert med papprør som etterligner vokslys..Smijernet...