• "Dette bildet er nærmest en kuriositet. Det er sannsynligvis tatt omkrin 1910 på Lyngvær. Personer er Beret som var mor til Rasmus som igjen var far til Albert som søndag 03.05.1998 fylte 102 år..Stua man ser på bildet lå nest innerst på været, mellom det huset som Eli Lyngvær har som hytte, og det innerste huset som i "min" tid var Andreashuset, nu disponert av etterkommerne etter Klara Lyngvær. Beret på bildet er bestemor til Klara. .Til 1916 da de bygde nytt hus ute på Myra, bodde de i denne stua..1-Beret.2-Sønnen Rasmus og hans kone Karen Erika.3-De fikk 7 barn..4-enda var det plass til noen "rekende fanter" om nøden var der..Nu er det bare en overgrodd steinmur man kan finne inn under fjellvegge".
    Photo: Romsdalsmuseet

"Dette bildet er nærmest en kuriositet. Det er sannsynligvis tatt omkrin 1910 på Lyngvær. Personer er Beret som var mor til Rasmus som igjen var far til Albert som søndag 03.05.199...