• Fra Kroningsreisen i 1906..Molde med fiskerflåten..Øst for øvre bro med Holgerhagen maler Røvik sitt hus, så typograf Petterssen "132" og August Olsen sin leiegård åp øversiden av gata. Hans forretningsgård med bolig og brygge nedenfor..Helt til høyre gymnastikksalen..Eier av hus nr 132 vaaningshus forretningslokale, boktrykker Peter Petersen f.05.05.1862..129a Maler Røvik sitt hus nærmest..
    Photo: Kirkhorn / Romsdalsmuseet

Fra Kroningsreisen i 1906..Molde med fiskerflåten..Øst for øvre bro med Holgerhagen maler Røvik sitt hus, så typograf Petterssen "132" og August Olsen sin leiegård åp øversiden av ...