• Storgata sett østover. Husa på høyre side. 1. Hammerø. 2. Schistad. 3. N.P Dahl-Huset. 4. O.E Strande. På Venstre side: 1. Dahls bokhandel. 2. O.Løchen. 3. Høstmark. 4. Aandahl. Hjørnevinduet i Schistad gården var byens "kunst-utstilling". Her fikk malere henge opp sine mer eller mindre vellykkede malerier, enten for salg eller for beundring. Det ser ut til å henge et bilde i vinduet.
    Photo: Kirkhorn / Romsdalsmuseet

Storgata sett østover. Husa på høyre side. 1. Hammerø. 2. Schistad. 3. N.P Dahl-Huset. 4. O.E Strande. På Venstre side: 1. Dahls bokhandel. 2. O.Løchen. 3. Høstmark. 4. Aandahl. Hj...