• Fra Nørvasundet ved Ålesund..Like utenfor høyre bildekant Nørvasundet Bro..Til venstre hvor vi ser to hus, står Høgskolen i Ålesund i dag. .Bydelen Store-Nørve / Larsgården..Frem til 1968 tilhørte det Borgund Kommune. .Innfartsvegen går på deler av sundet foran nausta..Eiendommen til Peder Martin Synnes heter Solstrand..Det store huset midt på er Nøre Folkehøyskole. Til høyre ved sjøen Peder Synnes møbelverksted og butikk.
    Photo: Thomas T Ulleland / Romsdalsmuseet

Fra Nørvasundet ved Ålesund..Like utenfor høyre bildekant Nørvasundet Bro..Til venstre hvor vi ser to hus, står Høgskolen i Ålesund i dag. .Bydelen Store-Nørve / Larsgården..Frem t...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

1 comment

• Like utenfor høyre bildekant NØRVASUNDET Bro.

Til venstre hvor vi ser to hus ,står Høgskolen i Ålesund

i dag. Bydelen Store-Nørve / Larsgården.

Frem til 1968 tilhørte det Borgund Kommune. Innfartsvegen går på deler av sundet foran nausta.