• "Parat" var blant annet på fiske borte på Dogerbank, makrellfiske. Parat ble bygget ved Bolsønes verft 1898. Den var 56 fot lang og 18 fot bred, 27 brutto ton. Den hørte hjemme i Molde til 1902 da den ble solgt til Søre Bjørnsund. .I 1916 ble den solgt til Island. Eiere: Fører Ole A Knutsen, Mortin Olsen, Kristoffer Sjøvik, Hans Knutsen. .Fotografiet er fra 1902 og eies av Signy Jakobsen.
    Photo: Romsdalsmuseet

"Parat" var blant annet på fiske borte på Dogerbank, makrellfiske. Parat ble bygget ved Bolsønes verft 1898. Den var 56 fot lang og 18 fot bred, 27 brutto ton. Den hørte hjemme i M...