• Moldebrannen i 1916, Bybrannen som startet 21.01.1916..Molde i ruiner sett østover mot Gotfred Lies og Strandgata med Grand Hotell i bakgrunnen..Dette bildet tok Kirkhorn dagen etter brannen. Han jar stått på taket av Sparebanken og fotografert innover..I forgrunnen ligger Kroghsvingen med Macegården helt utbrent og til høyre murene etter Maskin og Motorfabrikken Engstrups mek, verksted..I gatene står barn og voksne og ser på ruinene..Til venstre ser vi pipen og murene etter Møller guanofabrikk..I bakgrunnen ser vi Moldegårdsbrygga..(Se Romsdal Sogelag 1986 side 14)
    Photo: Kirkhorn / Romsdalsmuseet

Moldebrannen i 1916, Bybrannen som startet 21.01.1916..Molde i ruiner sett østover mot Gotfred Lies og Strandgata med Grand Hotell i bakgrunnen..Dette bildet tok Kirkhorn dagen ett...