• Ibestad. bygget til venstre for kirka - Ibestad prestegård. Hvit hus til høyre for kirka er Sorenskrivergården. Mørke bygget deretter er Senja ungdomsskole. Deretter banken og Skippergården. Husene i flomålet står på et sted det i dag ikke står noen hus. Stedet heter Pollen. Denne bebyggelsen ble borte på 1950-tallet. Åsen i bakgrunnen er Skriverfjellet med Ibestadheia..Ibestad kirke bygd 1881.
    Photo: John H Gyldenaas (1861-1917) / Romsdalsmuseet

Ibestad. bygget til venstre for kirka - Ibestad prestegård. Hvit hus til høyre for kirka er Sorenskrivergården. Mørke bygget deretter er Senja ungdomsskole. Deretter banken og Skip...