• Fra Molde havn. (bildet er tatt fra et gammelt ukeblad) Bak masten til venstre. Tollboden, så følger Hans Thiis bryggen, Gørvellbryggene, Gjendemsbryggen, Lethbryggen, Korsanbryggen også kaldt samlagsbryggene (Brændevins samlaget) og telegrabestyrer Bergs brygge.."Den store lyse bryggen i midten er Gørvellbrygga. Til høyre for den Gjendemsbrygga, til høyre for den Lethbrygga og til høyre for den Samlagsbrygga. til venstre for Gørvellbrygga Thiis Møllerbrygga. Jekten til venstre tilhørte Owren og het Springeren."
    Photo: Romsdalsmuseet

Fra Molde havn. (bildet er tatt fra et gammelt ukeblad) Bak masten til venstre. Tollboden, så følger Hans Thiis bryggen, Gørvellbryggene, Gjendemsbryggen, Lethbryggen, Korsanbrygge...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits