• Bosatt familie 1865 gnr 129 Ålesybd (gårdseier Hans Knudsen Rogne)..Ole Pedersen Lie (Brandli) 40 år , med kone ,tre jenter og en gutt. ukjent navn..De to andre er slektninger /hushjelper..A.H.Øwre (Andreas Helsing Øwre) var fotograf i Ålesund, frem til han reiste fra Ålesund i 1873..Ole Pedersen Lie (Brandlie) var 40 år og Politikonstabel i Ålesund i 1865, med kone og 4 barn..Folketelling Ålesund i 1865..(kona er født Anne Iversdatter Lergrovik og var fra Bolsø Prestegjeld hvor også Molde tilhørte).(det står Lesje Prestegjeld var han født og det var på gården Brandlie på Lesjaskog.men han tok ett forkorta navn til Lie.)
    Photo: Andreas Helsing Øwre / Romsdalsmuseet

Bosatt familie 1865 gnr 129 Ålesybd (gårdseier Hans Knudsen Rogne)..Ole Pedersen Lie (Brandli) 40 år , med kone ,tre jenter og en gutt. ukjent navn..De to andre er slektninger /hus...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits