• Skip på Moldefjorden..På fjorden, utenfor turistskipet, sees noen marinefartøyer. Et av dem kan gjenkjennes som et tysk slagskip av Wittelsbach-klassen, bygget i 1902 til 1904. Innen 1916 var samtlige av disse tatt ut av tjeneste. De norske flaggene på bildet er uten unionsmerke, så bildet må være tatt i perioden 1905 til 1914.
    Photo: Romsdalsmuseet

Skip på Moldefjorden..På fjorden, utenfor turistskipet, sees noen marinefartøyer. Et av dem kan gjenkjennes som et tysk slagskip av Wittelsbach-klassen, bygget i 1902 til 1904. Inn...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

1 comment

• På fjorden, utenfor turistskipet, sees noen marinefartøyer. Et av dem kan gjenkjennes som et tysk slagskip av Wittelsbach-klassen, bygget i 1902 til 1904. Innen 1916 var samtlige av disse tatt ut av tjeneste. De norske flaggene på bildet er uten unionsmerke, så bildet må være tatt i perioden 1905 til 1914.