• Fuglset, Bolsønes verft, Nilsholmen. Glamox. .På bildet er første byggetrinn av stålhallen bygd. Bak ser vi nybygget til Brekke mek. verksted..Nothuset som stod på Nilsholmen før det som ses på bildet blåste ned mars 1950. Romsdals Budstikke 30/3-2005. "For 50 år siden: Nothenget på Fuglset blåst ned. I den voldsomme stormen som i natt blåste det nye nothenget til Martin Hammerø på Fuglsetholmen ned. I de siste dagerne har det vært travel virksomhet på holmen med å legge siste hånd på det store nothenget, og så vidt vi kunne se var det nå på det nærmeste ferdig. Den første nota ble hengt opp i går. I morges lå materialene strødd utover holmen, og en del er også muligens tatt av sjøen. Det vil bli et større arbeid å få nothenget i stand igjen". Bestilling A3 25 x 36. Mary Seljeseth, solbakken 77. 98472539.Bolsønøs verft, Nilsholmen med garnbøteriet ute i sjøen var bygd og eid av Sivert Hammerø. Nothenget til venstre...Steinrøysa med bunkeren (Nils-voren) oppe ved Fannestrandsveien var en yndet badeplass. Markene tilhørte Fuglset gård. Øvre del av Langmyrsområdet, Glamox ved sjøen..
    Photo: Widerøe / Romsdalsmuseet

Fuglset, Bolsønes verft, Nilsholmen. Glamox. .På bildet er første byggetrinn av stålhallen bygd. Bak ser vi nybygget til Brekke mek. verksted..Nothuset som stod på Nilsholmen før d...

1 comment

• På bildet er første byggetrinn av stålhallen bygd. Bak ser vi nybygget til Brekke mek. verksted