• Laste- og passasjerskip, eksteriør, Sognefjorden, postutveksling, postsekker, menn, passasjerar. M/S "Sognefjord" eller M/S "Sunnfjord", bil, Fiat 500 C
    Photo: Ukjent / Norges Postmuseum

3 comments

• Dette er korrespondansen Midtfjords for post og passasjerer med MS Balholm fra Flåm,
    som leverer til MS Sognefjord i ruten fra
    Årdal til Bergen. Dette skjedde hver morgen
    og kveld. MS Sognefjord gikk ruten sammen med MS Kommandøren til og fra Bergen.

• Dekket ser ut som "asfalt" dekk, da er det Sunnfjord, Sognefjord har tredekk, brunt origon pine.

Årsak til asfalt dekk på Sunnfjord var at den var i forsvarets reservemateriell som minelegger, som ogsåflere av fsf båter-ferger.

• Bilen er en Fiat 500C som var i produksjon 1949-55.