• Fartøyet i forgrunnen er utvilsomt MS Salangen tilhørende TFDS. Bak sees også MS Grytøy tilhørende Grytøy Harstad Fergeselskap, men ble solgt til TFDS i 1974. "Grytøy" fremstår her i originalt utseende, som forteller at bildet er tatt før 1966, da hun fikk bygget om rorhuset. Stedet er Harstad. Vi ser bl.a. "Staal & Jern" forretningsbygget i bakgrunnen.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Fartøyet i forgrunnen er utvilsomt MS Salangen tilhørende TFDS. Bak sees også MS Grytøy tilhørende Grytøy Harstad Fergeselskap, men ble solgt til TFDS i 1974. "Grytøy" fremstår her...

1 comment

• Dette er ikke DS Renøy til FFR og det er heller ikke i Havøysund.

Det er nok i Harstad, og fartøyet i bilde kan være Salangen til TFDS. Forretningsbygget Staal & jern var i Harstad.