• Gjenreisningsbrakke i Bergstien 2, Vadsø 1957. Bygningen er også kalt "Fylkesbrakka".
Fylkesbrakka har vært benyttet til forskjellige formål. Rett etter krigen ble  fylkesbrakka benyttet som kontorer for fylkesadministrasjonen og bolig for fylkesmannen. På 60-tallet var det gartneri i kjelleren.
Fylkesbyggekontoret, fylkesskolekontoret og fylkestannlegen har også vært lokalisert der. Vestsiden har også vært brukt som bolig og hybler.
    Photo: Hansen, Henry / Vadsø museum - Ruija kvenmuseum

Gjenreisningsbrakke i Bergstien 2, Vadsø 1957. Bygningen er også kalt "Fylkesbrakka". Fylkesbrakka har vært benyttet til forskjellige formål. Rett etter krigen ble fylkesbrakka be...