• Tittelen ‘Stopp – Gå’ rommer, som så mange andre av Heuchs arbeider, et dualistisk ordspill. Her knyttes det til politiets arbeid som ordensutøver i vårt samfunn, symbolisert ved de røde og grønne «stop/gå»-fargene, som vi blant annet finner i lyssignaler i trafikken og som soner ved tollplassering. Men også mer spesifikt skapes det assosiasjoner til rommets faktiske funksjon som adkomst og oppholdssone, før den besøkende eventuelt ledes videre innover i bygget.
    Photo: Zellien, Werner / Kunst i offentlige rom
  • Tittelen ‘Stopp – Gå’ rommer, som så mange andre av Heuchs arbeider, et dualistisk ordspill. Her knyttes det til politiets arbeid som ordensutøver i vårt samfunn, symbolisert ved de røde og grønne «stop/gå»-fargene, som vi blant annet finner i lyssignaler i trafikken og som soner ved tollplassering. Men også mer spesifikt skapes det assosiasjoner til rommets faktiske funksjon som adkomst og oppholdssone, før den besøkende eventuelt ledes videre innover i bygget.
    Photo: Zellien, Werner / Kunst i offentlige rom
  • Tittelen ‘Stopp – Gå’ rommer, som så mange andre av Heuchs arbeider, et dualistisk ordspill. Her knyttes det til politiets arbeid som ordensutøver i vårt samfunn, symbolisert ved de røde og grønne «stop/gå»-fargene, som vi blant annet finner i lyssignaler i trafikken og som soner ved tollplassering. Men også mer spesifikt skapes det assosiasjoner til rommets faktiske funksjon som adkomst og oppholdssone, før den besøkende eventuelt ledes videre innover i bygget.
    Photo: Zellien, Werner / Kunst i offentlige rom

Stopp - Gå [Installasjon]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to