Tittelen ‘Stopp – Gå’ rommer, som så mange andre av Heuchs arbeider, et dualistisk ordspill. Her knyttes det til politiets arbeid som ordensutøver i vårt samfunn, symbolisert ved de røde og grønne «stop/gå»-fargene, som vi blant annet finner i lyssignaler i trafikken og som soner ved tollplassering. Men også mer spesifikt skapes det assosiasjoner til rommets faktiske funksjon som adkomst og oppholdssone, før den besøkende eventuelt ledes videre innover i bygget.
Photo:
Zellien, Werner
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen ‘Stopp – Gå’ rommer, som så mange andre av Heuchs arbeider, et dualistisk ordspill. Her knyttes det til politiets arbeid som ordensutøver i vårt samfunn, symbolisert ved de røde og grønne «stop/gå»-fargene, som vi blant annet finner i lyssignaler i trafikken og som soner ved tollplassering. Men også mer spesifikt skapes det assosiasjoner til rommets faktiske funksjon som adkomst og oppholdssone, før den besøkende eventuelt ledes videre innover i bygget.
Photo:
Zellien, Werner
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen ‘Stopp – Gå’ rommer, som så mange andre av Heuchs arbeider, et dualistisk ordspill. Her knyttes det til politiets arbeid som ordensutøver i vårt samfunn, symbolisert ved de røde og grønne «stop/gå»-fargene, som vi blant annet finner i lyssignaler i trafikken og som soner ved tollplassering. Men også mer spesifikt skapes det assosiasjoner til rommets faktiske funksjon som adkomst og oppholdssone, før den besøkende eventuelt ledes videre innover i bygget.
Photo:
Zellien, Werner
/
Kunst i offentlige rom