Klima for endring - ungdomsskule

Elever i arbeid med oppgaver til undervisningsopplegget "klima for endring"
Elever i arbeid med oppgaver til undervisningsopplegget "klima for endring" Photographer: Shadé B. Martins/Norsk Oljemuseum

Dette oppleggjet omhandlar klimaendringar og vår eiga rolle i klimaendringar.

Maximum attendees

30

Place

Norsk Oljemuseum, Kjeringholmen, Storhaug, 4006 Stavanger, Norge se kart

Duration

2 timer

Time period

Heile året

Cost

Free

Competency goals

Inneholder læringsmål for:
  • 8. - 10. trinn: Naturfag (NAT01-04) and Samfunnsfag (SAF01-04)

Naturfag (NAT01-04)

grades 8 - 10

  • gi eksempler på og drøfte aktuelle dilemmaer knyttet til utnyttelse av naturressurser og tap av biologisk mangfold
  • beskrive drivhuseffekten og gjøre rede for faktorer som kan forårsake globale klimaendringer
  • gjøre rede for energibevaring og energikvalitet og utforske ulike måter å omdanne, transportere og lagre energi på
  • gi eksempler på dagsaktuell forskning og drøfte hvordan ny kunnskap genereres gjennom samarbeid og kritisk tilnærming til eksisterende kunnskap
  • analysere og bruke innsamlede data til å lage forklaringer, drøfte forklaringene i lys av relevant teori og vurdere kvaliteten på egne og andres utforskinger
  • drøfte hvordan energiproduksjon og energibruk kan påvirke miljøet lokalt og globalt

Samfunnsfag (SAF01-04)

grades 8 - 10

  • samanlikne korleis politiske, geografiske og historiske forhold påverkar levekår, busetjingsmønster og demografi i forskjellige delar av verda i dag
  • bruke samfunnsfaglege metodar og digitale ressursar i eigne undersøkingar, presentere funn ved bruk av digitale verktøy og drøfte kor gyldige og relevante funna er
  • beskrive ulike dimensjonar ved berekraftig utvikling og korleis dei påverkar kvarandre, og presentere tiltak for meir berekraftige samfunn
  • vurdere på kva måtar ulike kjelder gir informasjon om eit samfunnsfagleg tema, og reflektere over korleis algoritmar, einsretta kjelder eller mangel på kjelder kan prege forståinga vår
  • drøfte korleis framstillingar av fortida, hendingar og grupper har påverka og påverkar haldningane og handlingane til folk

Show competency goals

article image
Photographer: Shadé B. Martins

Verdas energibehov er i stadig vekst. Me vert fleire på jorda og forbrukar meir. Sidan 80% av verdas energiproduksjon stammar frå fossile energikjelder slik som olje, gass og kol, førar det til at det vert sluppe ut klimagassar som er med på å varme opp jorda.

Kan me møte energibehova våre utan å sleppe ut klimagassar? Korleis? Kva må me gjere? Desse spørsmåla får elevane bryne seg på, gjennom kritisk kjeldebruk samt diskusjons- og refleksjonsoppgåver. Elevane arbeider i grupper på forskjellige stasjoner.

Undervisningsoppleggjet startar med ein kort presentasjon og innføring i tema, for så å lata elevane sjølve står for diskusjonane på postar.

Order form

More school experiences

School

Feyer & Fayancemysteriet

Dalane Folkemuseum

Samfunnsfag Kunst og håndverk grades 3 - 4
School

Sau i Dalane

Dalane Folkemuseum

Kunst og håndverk Samfunnsfag grades 5 - 7
School

Vatn

De Heibergske Samlinger - Sogn Folkemuseum

Kroppsøving Naturfag Samfunnsfag grades 1 - 2 grades 3 - 4 grades 5 - 7 + 1 more grades

Share to