• Lang kjøkkenbenk med med fire skap, fem skuffer og en åpen nisje. Skapene har dører som er festet til skapet ved hjelp av to hengsler i metall. Dørene har fire lister som danner et kvadrat samt et drei håndtak for å åpne døren med. De samme håndtakene er på de fem skuffene. Den åpne nisjen har en utskjært dekorlist i hvert av den øverste hjørnene. På begge sidene av benken er det oppheng til kjøkkenutstyr. Benkens bakside er dekorert med seks kvadrater. Kjøkkenbenken står på fire skrålister. Under skapet har det tidligere vært det festet et lerret (dette er borte). På benkens topp er det festet en bekeplate.
    Photo: Oslo Skolemuseum

Kjøkkenbenk