Jernbanen skapte entusiasme og debatt
Då planane om jernbane i området begynte å ta form dei siste tiåra av 1800-talet var dei leiande kreftene i Bø-samfunnet positive. Formannskapet i Bø kom med følgjande forslag til uttale frå Heradstyret i 1892:
Ved en jernbane som den foreslaaede fra Skollenborg til Kristiansand med sidelinjer til omtrent alle mellemliggende byer vilde vi, om banen kom til at gaa gjennom Bø og Lunde, komme i direkte og regelmessig daglig forbindelse saavel med østlandet og Kristiania som med vestlandets byer og bygder. Denne hurtige og lette forbindelse med utenverdenen, som man med en slik bane kom til at faa, vilde for kvægavl og landbrug saavel som haandverk have stor betydning; thi derved vilde jo markedspladserne for salg og indkjøb betydelig utvides - - - .
Tages det hensyn til alle de større og mindre fossefald i herredet, som nu omtrent ligger ubenyttet, og hvis samlede kraft vistnok andrager til en betydelig antal hestekræfter, saa tør det med nogenlunde sikkerhed fordusættes, at disse om ikke lang tid blev taget i industriens tjeneste, naar her kom jernbane, og dermed vilde der udvikle sig nye skatteobjekter, der baade direkte og indirekte kom til at skaffe kommunen indtægter.»
Heradstyret godtok utsegna, og vedtok å løyve 70- 80 000 kroner viss jernbanen kom til å gå gjennom Bø, mest med Reshjemlinja, for då kom jernbanen til å gjennom ein større del av bygda enn om den kom frå Gvarv.
I 1899 vart Reshjem-traseen forlatt, og summen som kommunen kunne yte om linja kom gjennom Gvarv og opp til Bø, vart høgda til 100 000. Nytt krav kom frå Jernbanedireksjonen i 1906: kr. 160 000, og allereie i 1908 vart det sett fram krav om 225 000. Då steila folk i Bø. Herredstyret vedtok ei rådgjevande folkerøysting i Bø om å yte kr. 150 000. Det vart vedtatt med 190 røyster mot 140. Herradsstyret godtok resultatet frå avrøystinga.
Og neste strid var plasseringa av stasjonen. Flitajordet peika seg tidleg ut, men mange ville ha stasjonen lengre oppe i bygda, i området ved Bø meieri, i dagens Bøgata. Det var til og med eit forslag om at jernbanen skulle kome gjennom Sætersbø i nærleiken av Hørte, då ville området rundt Bø meieri peike seg ut som stasjonsområde.
Men i det store og heile var traseen for banen lagt, og frå rundt 1914 var det klart at stasjonen kom til å bli reist der den fortsatt står ved hundreårsjubileet.
Det var også spørsmål om kor neste stasjon på vegen til Lunde skulle byggjast. Det første forslaget var på jorda til garden Eikjarud, men resultatet vart ved Tjønnås. Med den plasseringa kom det opp ein del bustader ved stasjonen, og lenge var det og butikk og posthus på Tjønnås. Og Tjønnås stasjon vart viktig for den store transporten av torv frå Tjønnås torvstrøfabrikk i mange år.
Ved å klikke på bileta nedanfor vil du få opp lesbare sider av bladet Norig. Til venstre frå 18. november 1924. Nederst på sida kan ein lese artikkelen "Fyri opningi av banen Gvarv--Bø. Sørlandsbanen gjennom Telemark fylke". Til høgre ei avisside frå 2. december 1924, dagen etter at fyrste offisielle tog kom til Bø stasjon. Der kan ein lese artikkelen "Ein merkedag for Bø. Daa det fyrste ordinære jernbanetoget kom dit i Gaar."