• 00.00: Sverre forteller hvor de og andre hadde utmarksslått. Om arbeid gjennom sommeren, hvem som var med for å ta utmarksslåtten, forskjellig utstyr og metoder. Om mat som var med i ei stor matkiste, og drikke var for det meste tjukkmelk. 11.00: ku i slåtten var ikke noe stort problem. 11.30: beiting, setring og utmarksslått, dato for seterflyttinga varierte avhengig av om det var utmarksslått i området eller ikke. 13.00: utmarksslåtten dabba ut under krigen. 14.45: sett vilt under utmarkslåtten. 16.40: om arbeidet som tjenestegutt på trettitallet. 17.30: seterflytting, bestemte datoer. 19.20: Sverre var med i setra da han var liten, forteller om arbeidsoppgaver. De fikk ikke levert melka, så de kinna smør og ysta ost.
    Photo: Anno Musea i Nord-Østerdalen (Opphavsrett)

Intervju Sverre Engan 2003 nr.1