• "00.00: Ole ble konfirmert i 1911. på dette opptaket snakker han om elg. Temaer som han kommer inn på er første gangen han så elg, elgbestanden før og nå, om de som startet opp med elgjakt, om første og siste gangen Ole jaktet elg, elghunder, elgforvaltning, den største elgen som har blitt skutt i bygda, «russerelgen» og ellers forteller han mange gode jakthistorier.
32.30: Jon forteller jakthistorier fra rypejakta. Han snakker også om rypebestanden og rypeforvaltning. 37.50: storfugl og storfuglbestanden. 38.50: om tømmerhogst utabygds, ved Singsås før og under krigen. Om arbeidet, hvem han arbeidet for og hvem andre fra bygda som jobbet der. 45.15: første traktoren han fikk tak på. 47.45: om forskjellige arbeidsoppgaver på gården (Kristine som ordna med fjøset). 49.35: rypejakt, jakthistorier.
"
    Photo: Anno Musea i Nord-Østerdalen (Opphavsrett)
"
    Photo: Anno Musea i Nord-Østerdalen (Opphavsrett)