• 00.00: jakthistorier, om blant annet en som hadde skutt ei kattugle. 02.30: om jakt, rypejakt. viltbestander, om svingninger på rypebestanden, jakthistorier fra rypejakta. 07.50: pris pr. rype, pris pr. skudd. 08.30: jakthistorie fra rypejakta, på denne tiden kunne du jakte hvor som helst, det fantes ikke noe lisens eller jaktkort. 09.45: snarefangst på rype. Jakthistorie fra den vinteren som var så kald. 11.40: jaktkamerat var Kåsen. Flere jakthistorier fra rypejakta. 13.00: revejakt, revebestanden, fjellrev og rødrev, jaktmetode på revejakta, diverse jakthistorier. 25.00: snakker om storfuglbestanden og rypebestanden, snakker om gode rypeår, forvaltning, dagsfangster (har skutt 30 ryper på en dag).
    Photo: Anno Musea i Nord-Østerdalen (Opphavsrett)

Intervju Ole Nygjelten 1967 nr.1