• 00.00: forteller hvor Ytterhaugen hadde setrene sine, både gamle og nye. Forteller om forskjellige voller og eierskap til disse vollene. 06.50: på setra hadde de nesten ingen ting, så de måtte ta med seg alt da de flyttet opp på setra, snakket om forskjellige hus på setra. Tidspunktet på seterflyttingen var avhengig av året. 11.10: sluttet med å bruke to setrer i 1949, men noen fortsatte med dette en stund til. 13.00: forteller om hvor de hadde utmarksslått og om tilhørende løer.
    Photo: Anno Musea i Nord-Østerdalen (Opphavsrett)

Intervju Ingulf Ytterhaug 2003 nr.1