Photo: Hildung, Mari / Perspektivet Museum

Traces of Sara

47 objects

Krukke

Krukke med lokk og påsurret basthåndtak. Smalner mye av mot bunn og topp. Glasert, hvit med blå påmalt dekor i kinesisk stil. Har tilhørt Sara Fabricius.

Mugge

Pyntegjenstand

Elefant skåret ut i mørkt treverk med hvite støttenner, tær og øyne. Den ene støttanna er brukket av og borte. Har tilhørt Sara Fabricius.

Terrin

To pyntegjenstander

Mugge

Lupe

Lupe med skaft, skjerm og lampe med rød tråd for oppheng. Har tilhørt Sara Fabricius.

Mugge

Mugge i sølv med dekorative mønster. Har tilhørt Sara Fabricius.

Mugge

Mugge i sølv med floral dekor. Har tilhørt Sara Fabricius.

skap

Skap på høye bein. To skapdører, en rekke med 3 skuffer og en rekke med 2 skuffer under, alle låsbare. Har tilhørt Sara Fabricius.

Tresko

Et par tresko i barnestørrelse. Har tilhørt Sara Fabricius.

5 stoler

bord

Leketøy

Leketøysfigur

Leketøy

Leketøysfigur av liten isbjørn(-unge?)

Ur

Pipehode

Del av pipehode (?) i merskum. Har tilhørt Sara Fabricius.

Pipehode

Pipehode fra langpipe. Har tilhørt Sara Fabricius.

Vase

Glasert, rund keramikkvase med påmalt dekor. Reparert med to stifter. Har tilhørt Sara Fabricius.

Lampe

On this floor, in the part of the house where Sara Fabricius once had her bedroom, we’ve created a visual storage facility for the objects she left behind. Her relationship to things changed throughout her life. From her childhood in late nineteenth century plushly furnished living rooms, through a bohemian existence with short sojourns at many addresses, to when she late in life settled down in a small flat in Uppsala. Here, she received family heirlooms from a long-gone upper-class home, but also a seashell from Britany and a stone from Telegrafbukta in Tromsø.
'They look good together. I see them every day and think of places to the south and the north, where I have left large pieces of my heart. (…) As you see, I collect relics.'
Through her objects, which many years later came here, to the house where some of them used to be, connections and possibilities are created. Come inside and discover how time, place, roles, people, and artistic practice can be woven together in the Tapestry of Life.

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to